Friday, December 24, 2010

Fotografi ;)

Assalamualaikum , pembuka kata .
Dari sii Qyrn Dishdush untuk Semuaaa .
Ingin coret entry 'Fotografi' tajuknyaa .
Khas dari aku buat kita bersama .

ceyzzz , haha . siap berboria gitu lorh . suka suka suka . alaaa . tu zaman sekolah rendah dulu lorr . hihi . hari nih aku nak cerita tentang hal perihal aku kat dalam fotografi minggu lepas . hihi . eyy , sebelum tu aku kena cerita dulu . sem 2 kat politeknik mana2 pun akan ade ambik subjek Kokurikulum , hihi . macam pilihan masa nak daftar tu . tpi kena cepatlahh . takut terlambat . tapi alhamdulillah . aku dapat ape yang aku nak suka suka suka ! wasseh ! i loikkee ! yelahh . dah aku dapat masuk Kelab Fotografi nih . so aku dapat lah ambik peluang untuk kenal lebih dekat pasal fotografi nih . sangat suka tau !! I LOVE PHOTOGRAPHY!!

panjang sangat cerr pasal pilih dan masuk kleab fotografi nih . aku memang dah target awal dah nak masuk kelab nih . so , aku dengar lah betoi betoi instruction pemilihan tuh . hihi . En Sophian kata , setiap row meja tuu satu kelab . so target lah awal awal kat mana kelab nih . then kebetulan sebelah meja aku je kelab fotografi . hihihi . aku pun pegi and aku dah expect awal yang encik akan kata tukar row / inverse plak dahh . punyalah laju aku berlari larian pergi kat row yang hujung sekali kat sebelah sanaaa . HAHA . kawan kawan aku pun heran tetiba je aku hilang . yelah kann . dah target awal dah . takkan nak lepaskan peluang en ?? hihi . suka suka . dan yang palng penting . kelab ni menjadi rebutan pulak dah . sampai tulis nama berebut rebut . DASYAT!! sekali dah tulis guna kertas ssendiri . tetiba ada pulak kertas yang diberi untuk tulis nama . tapi masih gak berebiut . aku pun heran . takde tempat duduk ke ?? HAHA . kena cancel lagi nama tu . kena marah . duduk tempat sendiri , then diawasi pulak tuh masa tulis nama . dasat . sampai macam tu sekali . sii Natijah TF tak sempat pulak tulis nama . tapi at last dia dapat gak . sebab salah sorang daripada yang dah tulis nama undur diri dan ambil kelab lain. hihi . lucu lahh . rasmi lah gak aku masuk kelab tuuu . semangat DATANG !!

then minggu ni , minggu ketiga perjumpaan . minggu pertama hari tuh , pemilihan AJK kelab tuu . rancangan rancangan semester nih . haha . macam2 . tapi yang penting kami cadangkan nak buat TShirt untuk Batch 1st Kelab Fotografi PoliMu !! hihi . Natijah TF setiausaha, dan aku pulak AJK kecil jekk . Hihi . syuko lah yee tuan puan . hihi . minggu kedua pulak . kami didedahkan pasal sejarah pengenalan Fotografi . macam macam knowledge . sukasuka . hihi . kami diberi assignment . ambik pic minggu sebelumnya . tapi tak sempat pulak direiew . agak keciwa sikit . haha . tapi takpe lahh . minggu ni pulakkk . ni haaaaa ..

hihi . kami di beri pengenalan tentang alatan fotografi . suka suka . hihi . 1st 1st dari slide show . dorang terangkan . then dorang ade bawak gak barang barang tu semua . dari yang baru sampai yang antik . ade gak kesempatan sikit ambik gambar . tapi tak banyak lah kot . setakat 2 3 bijik . HAHA . ni haa . kita stat tengok pic pic . hihi .

hihi . nih aku , sii Qyrn Dishdush ! haha . *pinjam dslr encik Khaswadi .
snapped by : Natijah TF


haaaa ! ni dia lect2 yang berusaha beri penerangan pasal fotografi . mereka jugak lah yang kendalikan kelab nih . yang guna songkok tu kami punya pengerusi . hihi .



haaa . ni kamera holga . lebih kurang gak macam dslr . tapi yang ni guna film . terhad . unavailable lagi dah sekarang . untung tau yang dulu ade beli benda nih . besttt ! sekarang boleh jadi koleksi . sebab film dah takde jual kat pasaran . hihi .



yang ni apa tuan tuan dan puan puan . mustahil lah orang orang zaman sekarang tak tau pekebendanya nih ?? HAHA . mustahil yee . ni DSLR . pinjam jap . nk post kat belogg . hihi . nak kasi tau kat kawan kawan . kelab nih best sesangat ! :)


yang pasti aku nak korang tahuu , aku memang minat fotografi . i'm suffering to have this DSLR . tapi nak yang C A N O N = Nikon ! aku nak nikon ! sekarang tengah nak usaha sendiri untuk dapatkan benda tuu . hihi . suka sangat . hihi . jangan heran lah ekk .

*oke kawan kawan semuaa . esok befday sii sayanggss ! aku tak tau lah camne nak wat kelainan celebrate befday si sayangss ni . adoiii . takpetakpe . nak wish jugak jugak ! hiihih ;)
sayang , Happy Birthday Sayang ! May Allah Bless You !
sy nak tau , sy syg kat awk tau .

* dan kepada kawan kawan yang sambut Krismas . wish you all MERRY CRISTMAS :) Have a Blast !

okay . cerr kali nih sampai sini yee .
sayang korang semua . all my readers ! muahmuah :D



www.tips-fb.com

No comments: