Wednesday, February 2, 2011

aktiviti PRSP & Jamuan Perpisahan En. Norman.

Assalamualaikum!!

Hye olls!!

*actually, entry nih dah lama nak post, but, aku save dulu. Sbb line yang agak siput. HAHA.

Entry nih, berkenaan minggu terakhir Encik Norman, Penasihar Pergerakan PRSPMU (Pembimbing Rakan Siswa Politeknik Mukah Sarawak.). seriously wak, kami tak tau papepon ada majlis ni, certain ahli prsp je yang tau. Kami dating bilik gerakan malam tu sebab ada postmortem untuk dua aktiviti yang dah Berjaya sebelum tu. Bengkel Kecemerlangan && Gelora Cinta Remaja. Hihi.

Aku nak komen dulu aktiviti aktiviti nih,

Bengkel Kecemerlangan : Sem 1 diwajibkan ekot, hihi. Time tu aku jadi ajk Pendaftaran je. Btw, ramai gak yang datang. 1st ada ceramah dengan Miss Woo tentang teknik belajar yang berkesan, then ada sesi Mentor Menree dengan ahli ahli prsp. Hihi. Best gak tau. Hihi. Kongsi kongsi pengalaman. Mentee aku semuanya lelaki. Nak bawak dorang main Buaya Biawak. Tapi tak sempat doe. HAHA. Ni ada pic pic nya yee. Hihi.



haa, ni dia, hangat nya suasana masa pendaftaran. hihi. nampak aku tak? tuuuu, si tudung pink. kihkih.



haa, ni pulak aktiviti warm up dengan Gerald, exco Program PRSP sesi Disember 2010.





aktiviti mentor mentee. HAHA. pic aku tak hada. kihkih. tak po laaa.

Gelora Cinta Remaja : program yang agak menarik perhatian student student PoliMu. Hihi. Mana tak nya. Dari title dah menarik hati. Kihkih. Program ni bertujuan untuk menyedarkan remaja remaja sekarang untuk terus menjaga diri dari terjerumus dengan cinta hawa nafsu dan lain lain. Hihi. Aku bagi sebahagian je ek. Hihi. Tentative pertama ialah ceramah bersama Puan Didi dan diteruskan dengan aktiviti dan forum bersama panel panel jemputan. Polis, Doktor dan Pegawai Islam dari bahagian Mukah. Hihi. Overall, program ni berakhir dengan jayanya walaupun ada sedikit kesulitan. Hihi.

Okay okay, kita start balik dengan tajuk yang sebenarnya. 26hb Januari, kitorang ade posmotem untuk aktiviti aktiviti tu tadi. Dengan penuh semangat datang lah en. Untuk bagi komitmen. Kami start berbincang kebaikan dan kekurangan. Nehhh, dah sampai giliran En Norman, macam macam rancangan dia kemukakan untuk aktiviti hujung sem ini. HAHA.

Tapi kannn. Tiba tiba je Adzahari umumkan ada berita sedihh, agak teruja ahli ahli prsp yang lain nak tahu apa yang sebenarnya berlaku. Ad pun bagitahu lah, yang minggu tu adalah minggu last En Norman kat Mukah. Means, dia akan balik Kedah dan teruskan perjuangan kat sana. Sedihnya kami semuaa, adoyaii. Bukan ape lah en, dia kata, jiwa dia di Mukah, tapi dia kena balik gak , kene focus ngan Mak Bapak dia. Kami kene relakan juga dia transfer kan, takkan lah nak larang kot. Apa yang buat aku sedih,, kami baru je masok PRSP sem ni, then, sem ni jugak dia kene transfer. Adohhh, tapi gua kasi tahu sama lo lahh, En Norman memang best gilerr, sproting, jiwa dia masih lagi jiwa remaja lorhh. Serious! Tak tipuuuuu!

Lepas je dia umumkan, tiba tiba lampu ditutup dan ada kek daripada orang yang tersayang dan kawan kawan yang lain dan juga ahli ahli prsp. Sedihh doo. Yelahh, orang yang dia sayang kat Sarawak, then, dia sendiri kat Kedah. Jaoh tuu. Jom, meh bercerita melalui pic pic pulak. Ngehngeh ;p

Ada slide show, selama dia kat Politeknik Mukah. Banyak. Pic pic ahli prsp. Pesanan pesanan dari kami semua. Sedihh uuuu. Ada gak video dia nyanyi lagu Hari Bersamanya by Sheila On 7. sweet giler wak. serious. HAHA.

nih pic pic yang ada kat hp aku. yang lain semua kat kamera Irwandy. kihkih.



kek yang didatangkan khas tanpa pengetahuan En Norman, khas dari kami semua. HAHA


aktiviti memotong kek. yang sebelah tu Miss Woo.



baca apa yang ditulis kat kek tu. panjang giler. hihi.



sesi fotografi dengan En Norman, kenang kenangan. hihi. tak banyak sangat pic dalam hp aku. hihi. cukup cukup lah kot 2 ni.


nih pic Natijah TF ngan Rudy yang tengah lahap makan. HAHA.

HAHA, nih muka si Nazmi tu. hihi. kiut tak?? HAHA

p/s : En Norman, kami baru sekejap kerja untuk PRSP nih, tapi En Norman plak dah nak transfer. btw, Take Care, Selamat Menjalani kehidupan yang lebih baik kat sana nanti ek :)

okay aa. aku punya entry nih panjang kot. sampai sini dulu ekk :)



www.tips-fb.com

No comments: