Sunday, June 19, 2011

Day 1 : 10 Things About You.

Assalamualaikum semuanyaa. ;)

Qyrn nak teruskan dengan 10 Days Challenges tu. hehe. penggunaan 'aku' untuk entry cenggini.

DAY 1 :

okayy, kita teruskan.

1. okayy, aku beritahu nama betui aku dulu yekk. Nur Sakinah Maulad Hamdan. asal pelik ngan nama aku? means 'Maulad'. ask me by urself lah haa. kalau nak tahu maksud dia pulak. The light of Peace. ohh, of course, cahaya ketenangan. hehe. 

2. specky girl. degree 200++ tapi seriously, tak suka pakai spec. sebab apa? berat kat bahagian mata tu nak pakai. HAHA. *taklucu* tapi, ramai kengkawan soh pakai je spec, sebab apa? tertutup sikit mata sepet ngko tuh. cehh. baru baru ni ada beli satu contact lens, sweety brownie. pakai lah kan, tapi taknak jugak pakai selalu. nanti merah mata, tak nak tak nak. ni gambar aku guna spec.


*cute tak?HAHA*

3. kalau korang nak tahu, aku ni senang dibawak berkawan a.k.a peramah gitu. *eh, ye ke?* kalau tak percaya. tanya sii sayangg, tanya kengkawan sekola aku. heyy, kalau bolehh, semua orang aku nak kawan. semua orang aku nak tegur, aku rasa sebab dari dulu, aku belajar kat tempat orangg, so, senang nak biasakan diri dengan persekitaran. betul tak?

4. aku sebenarnya seorang yang tak suka dikomen. seriously, pantang kot. tapi tulah kelemahan aku. aku sedarr, tak boleh macam tu kan? tak suka di komen itu ini. huh! 

5. suka nak explore benda benda baru. yup! suka hal kena mengena dengan komputer. dulu kan? aku teringin sangat nak ambik course Computer Programming. kat mana mana pun bolehh, *means yang terjamin* tapi, apakan daya. mungkin rezeki kat dalam Course Science Secretary. cehh. aku try the best je kat course ni, orang kata senang, tapi sebenarnya, hape pon aku tak tahu. tapi Alhamdulilah, setakat ni, pointer aku, meningkat setiap sem.*takdek dalam point*.  

6. minat menda menda yang nampak seni. means cam edit gambar segala, edit itu ini. memang suka. kalau aku tengok itu ini yang pelik, aku nak jugak buat. *bukanjealous* tapi mendalami okayy? suka sangatt. sekarang ni pon, tengah explore something new. ape dia? tak bleh beritahu.

7. sensitif sama dengan suka nangis. seriously, bila aku sedih, bila orang cakap itu ini, orang tak sedar, silap cakap kat depan aku, gaduh itu ini, memang ak akan terasa dan nangis. lahhh, sinonim pun dengan perempuan. tapi kan. ade gak tau perempuan yang tough, yakni kuat untuk hadapi semua tu. tapi bagi aku, aku memang congek. tapi, dari situ juga akan timbul kekuatan. *pernah fed up dengan subjek shorthand. final exam nagis banyak banyak.*

8. sangat suka makan. haa? suka makan. yup! tapi jangan kata aku berisi tau! *GEMOK.GENDUT* taknak! sebab berat badan aku maintain kot. aku makan camne pon. hehe. suka makan macam macam. sushi, KFC, MCD, nasik penyet. semua sekali. ngko bagi lah makanan depan aku, nescaya aku akan diam. nyum nyum!

9. Addicted to Photography. hehe. sengat sangat minat. aku I'm beginner. masih belajar lagi. ade inchik DSLR cumil, tapi sekarang ni tengah sakit. waaa, sanagt sedihh. bukan apa. tak dapek nak POTOTUT. *photoshoot.*

10. tak dapat lesen memandu lagi. waaa! selama ni, aku gi kedai, lesen haram je aku pakai. hahaha. ari tu, aku dah ambik kursus lesen tu, yang 6 jam tu. duduk tegeleng geleng *tidur* tapii, bila sampai table test, aku failed! yang ketiga kali, aku tak datang langsung. timbul kehobiaan. ayaiii. kalau aku ade duit lebih, aku janji akan teruskan jugak ambik lesen. nak kena ambik jugak. kan? hehehe

Rasanyaa, banyak lagi aku nak cerr. tapi cukup lah kot aku bagi 10, sebab dia mintak 10 je kot. btw, enjoy reading. This is about ME :)




Photobucket
www.tips-fb.com

No comments: